کارتابل جامع ثبت شکایات
تاریخ امروز : 1396/6/2
درباره
راهنمای کاربری
ثبت شکایت
پیگیری شکایت
آئین نامه
قوانین و مقررات

به سامانه شکایات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خوش آمديد



با سلام و احترام

مطابق ماده یک قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری به منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها همچنین به منظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت، موسسه ای به نام بیمه مرکزی ایران طبق مقررات این قانون به صورت شرکت سهامی تاسیس می گردد. بر همین اساس آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها در تاریخ 23/3/1391 تحت عنوان آیین نامه شماره 71 توسط شورای عالی بیمه تصویب و به شرکتهای بیمه ابلاغ گردید.

خواهشمند است پيش از تنظيم و ارسال شكايت خود به نكات زير توجه فرمائيد.

* درصورتی که شکایت شما مربوط به شکایات از شرکت های بیمه می باشد، نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران ، اقدام فرمایید.

* در صورتي كه قبلاَ شكايت خود را به روش ديگري ارسال نموده ايد و پرونده شما در حال رسيدگي است، ‌از ارسال مجدد شكايت خودداري نماييد .

* به شكايت هايي كه قبلاَ از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ارسال و مجدداَ ارسال مي گردد، رسيدگي نخواهد شد

* در صورتي كه از چند شرکت بیمه يا در چند موضوع شكايت داريد، براي هر شرکت و براي هريك از موضوعات يك فرم شكايت جداگانه تنظيم و ارسال نمائيد

* مسئوليت قانوني مطالب اظهارشده برعهده شاكي خواهد بود .

* تكميل اطلاعات براي فيلدهاي ستاره دار اجباري است .