تاریخ روز : 1396/04/05
درباره
راهنمای کاربری
ثبت شکایت
پیگیری شکایت
آئین نامه
قوانین و مقررات

به سامانه ارتقاء سلامت اداري بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خوش آمديد

با سلام و احترام

این سامانه در راستای اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاه های اجرایی، به منظور دریافت اعلامات و شکایات مردم در خصوص سوء جريان اداري، وجود فساد و تخلفات اداري در بیمه مرکزی ج.ا.ایران، صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه طراحی و راه اندازی شده است.

در بخش شکایات این سامانه، در اجراي ماده 25 قانون ارتقاي نظام سلامت اداري و مقابله با فساد به صورت مکانیزه و به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت و پاسخگویی به شکایات توسط دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حسابرسی داخلی بیمه مرکزی ج.ا.ایران اقدام می شود. بنا براین چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات در بیمه مرکزی ج.ا.ایران، صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه در زمينه هاي نقض قوانين، كوتاهي يا عدم انجام وظيفه، اطاله رسيدگي، عدم پاسخگويي يا ضعف در ارائه خدمات، شكايتي داشته و شخصاَ ذينفع آن بوده اید مي توانيد قبل از مراجعه به مراجع نظارتی برون سازمانی نظیر سازمان بازرسی کل کشور، نهاد ریاست جمهوری، شكايات خود را در این سامانه ثبت و پاسخ آن را نیز از همین طریق دریافت نمایید.

خواهشمند است پيش از تنظيم و ارسال شكايت خود به نكات زير توجه فرمائيد.

* درصورتی که شکایت شما مربوط به شکایات از شرکت های بیمه می باشد، نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران ، اقدام فرمایید.

* در صورتي كه قبلاَ شكايت خود را به روش ديگري ارسال نموده ايد و پرونده شما در حال رسيدگي است، ‌از ارسال مجدد شكايت خودداري نماييد .

* به شكايت هايي كه قبلاَ به دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حسابرسی داخلی بیمه مرکزی ج.ا.ایران ارسال شده است و مجدداَ از اين طريق ارسال مي شود، رسيدگي نخواهد شد.

* در صورتي كه از چند واحد يا اداره در چند موضوع شكايت داريد، براي هر يك از واحدها يا ادارات و براي هريك از موضوعات يك فرم شكايت جداگانه تنظيم و ارسال نمائيد .

* در صورتيكه شكايت مربوط به جمعي از اشخاص حقيقي يا حقوقي است می بایست شکواییه توسط احدی از شکات به نمايندگي از ایشان در فرم شكايت ثبت شود. بدیهی است در این صورت لازم است مدارک دال بر شکایت سایر اشخاص و نمایندگی شاکی پیوست شکواییه به بیمه مرکزی ارسال شود؛ در غیر اینصورت به شکایت رسیدگی نخواهد شد.

* مسئوليت قانوني مطالب اظهارشده برعهده شاكي خواهد بود .

* تكميل اطلاعات براي فيلدهاي ستاره دار اجباري است .